söndag 3 april 2011

Välkomna till Fika by Alice!

Tanken bakom den här bloggen är att inspirera och ge tips och råd om mitt stora intresse bakning. Jag kommer att lägga upp bilder och recept på allt jag bakar, men även berätta om missöden och eventuella mothinder (för tro mig, sånt händer ibland!). Förhoppningsvis blir ni inspirerade av mina recept och bestämmer er för att prova på ni också. 

Just det, bakning är lite som terapi för mig och jag vet inte hur ni gör, men när jag bakar gillar jag att vara ensam i köket och lyssna på musik samtidigt. Därför kommer jag att länka till en passande låt i Spotify till varje recept jag lägger upp så att ni kommer i samma stämning som jag. För att starta tänkte jag bjuda på en glad och vårig låt med Lars Winnerbäck som alltid får mig på bra humör. Enjoy! 

Stort liv - Lars Winnerbäck med Hovet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar