tisdag 31 maj 2011

Snabba choklad- och havrebars

Oj vad dålig jag har varit med att blogga, men ärligt talat så har jag inte haft tid att baka något. Igår i alla fall, snodde jag ihop lite choklad- och havrebars. Jag inspirerades av ett recept på nätet, men eftersom jag inte hade alla ingredienser hemma och var för lat för att springa ner till affären så blev det lite annorlunda ändå. Det här är ett perfekt recept om du har bråttom och vill ha snabba resultat. Det tar ungefär 20-25 minuter från att man börjar tills de är klara. Ganska awesome tycker jag.

Jag hade till och med så bråttom att det blev en lite småskum bild med mobilen som dokumentation. Jag ska vara duktigare nästa gång, promise! 
Helt allvarligt, förlåt för den hemska bilden. Den gör dem verkligen inte rättvisa. Baka själva så får ni se hur goda de var!

Till ca 20 st (beroende på hur stora bitar man skär)

4 dl havregryn
2 ägg
½ dl riven kokos
½ dl mandelspån
ca 100 g finhackade torkade ekologiska aprikoser
100 g finhackad mörk choklad
½ dl linfrön
50 g smält smör
1 dl honung
några matskedar mörkt Muscovadosocker alt. farinsocker
1 tsk salt

Sätt ugnen på 180 grader. Blanda ihop alla ingredienser av glatta livet och tryck ut i en form/långpanna (ca 2 cm tjockt lager). Grädda i 15 min och skär upp. Enjoy!

Och så min favoritlåt för stunden, Give Me Everything - Pitbull feat. Ne-Yo & Afrojack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar