lördag 7 maj 2011

Minicupcakes

Nu är det dags för min kära mor att få ett inlägg tillägnat henne. Födelsedagsbarn som hon var fick hon idag massa minicupcakes som jag bakade i formar från Rice. De blev jättesöta! Något misslyckad frosting dock, får hitta på något bättre till nästa gång. Jag använde Leilas recept på chokladcupcakes, men använde yoghurt istället för gräddfil. Det blev supergott.

Till toppingen mixade jag bara hallon, cream cheese och lite florsocker. Konsistensen blev hur som helst alldeles för lös, så hitta gärna på något annat! En chokladganache och ett färskt hallon tror jag skulle vara superbt.

Nu en låt från en Disneyserie:

6 kommentarer:

  1. Sjukt imponerande. Främst av allt frekvensen! Att brinna för något så här intensivt är ovanligt. Ta vara på det.

    Låt dig inspereras av vår matblogg:
    http://matkompisar.tumblr.com/

    /Nick

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag spanade in er blogg precis innan jag skulle äta middag, oj vad hungrig jag blev. Men allvarligt, den är sjukt snygg och väldigt inspirerande! Speciellt den där pirogen ni gjorde lät jättegod, den ska jag nog försöka mig på snart :)

    SvaraRadera
  3. visst är det inspirerande i sig att ha någonstans att lägga upp sina alster för att dela med vänner och bekanta? Gillar ditt upplägg med en låt till varje inlägg. Känns fräscht.

    För mig har bakning alltid varit något av en akileshäl i min matlagning. Mjöliga piroger. Stenhårda hamburgerbröd. Brända pajer. Bröd i allmänhet ska vi inte ens tala om. Eller de smaklösa bullarna. Är dock på viss förbättringsväg, men jag tycker fan det är lurigt alltså :D

    SvaraRadera
  4. haha, men grejen med bakning är att man måste följa receptet till punkt och pricka om man inte är van och kan proportionerna mellan vätska och torra råvaror osv. Egentligen är det inte så svårt då ;) Fast det roliga är när man börjar experimentera och komponera egna recept själv!

    SvaraRadera
  5. For en flott blogg!! Vi nordmenn er dårlige på å fika, så her har vi mye å lære! Besøk også gjerne min blogg: www.selskabelig.no

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för den snälla kommentaren. Trevligt att se att jag har läsare även i Norge! Vilket roligt och annorlunda tema du har på din blogg, aldrig sett det förut. Ska spana in lite närmare!

    SvaraRadera