lördag 14 maj 2011

Misslyckade rabarberrutor

Igår  var jag ute på landet och hälsade på mamma och passade på att baka lite. Rabarbern är i säsong nu, och bor man på landet har man såklart en egen rabarberbuske!


Jag gjorde en ganska basic kaka med kardemummasmak och en rabarberkompott blandad i smeten. Sedan garnerade jag med rabarber, havregryn, råsocker och kardemumma ovanpå innan den åkte in i ugnen. Jättegott med en klick Kesella vanilj!

Men, jag tänker inte lägga upp något recept, då den helt ärligt fick en konsistens som en mannapannkaka blandad med gummi. Smaken blev hursomhelst god, så det var ju en god tanke ändå.


Just det! Medan jag bakade hoppade fasantuppen upp på lekstugetaket och stog där i några timmar. Han försökte nog imponera lite på hönsen som gick omkring nedanför. Lite roligt när man hörde hans fula läte genom musiken i köket!

Hoppas att du got lucky, fasan.    
Och så en passande låt på det här misslyckade baket då:

Ibland gör man rätt, ibland gör man fel - Markus Krunegård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar